نجوم الفن يكشفون عن ذكرياتهم في عبد الفطر بعرض تسجيلي أمام الرئيس السيسي

نجوم الفن يكشفون عن ذكرياتهم في عبد الفطر بعرض تسجيلي أمام الرئيس السيسي

نعرض لكم زوارنا أهم وأحدث الأخبار فى المقال الاتي: نجوم الفن يكشفون عن ذكرياتهم في عبد الفطر بعرض تسجيلي أمام الرئيس السيسي اليوم 2024-04-10 13:59:19

انطلق عرض فيلم تسجيلي بـ احتفالية عيد الفطر المبارك بمشاركة عدد من النجوم، وفي  حضور الرئيس عبد الفتاح السيسي.

وقال الفنان أحمد أمين خلال الفيلم التسجيلي الذي يرصده تحيا مصر: كنا بننقش الكحك ونسرق كام كحكة من على الصينية، ويا سلام لو تطلع محشية.. بيجامة جديدة وكحكة محشية.

وتابع الفنان أحمد حلمي، متحدثا عن ذكرياته مع العيدية: كنت بقف في طابور العيدية زمان، ويا سلام لو ننصب ونعيد الطابور من الأول عشان تاخد كذا مرة، بس على طول كان نفسي العيدية تبقى في الـ 3 أيام العيد، كانت هتفرق أوي في مستقبلنا دلوقتي.

من جانبه، قال أحمد حلمي في مقطع فيديو: ماتصدقوش يجماعة الكلام التافه ده، الله يخربيت الـ AI على اللي اخترعوه، وياما عيون شغلوني لكن ولا شغلوني، اكتشفت إن في ناس فاهمة إنني أعمل كده فعلًا، وإن أنا بتكلم كده ودي طريقة كلامي دوبلاج، بتكلم دوبلاج.

وتابع، أول قصة حب في حياتي كانت خالة واحد صحبي، كانت تقريبا خواجاية جميلة أوي وقمر، كنت وقتها عندي 8 سنين تقريبًا.

وأضاف، الحب اللى بجد قبل منى كان في مرحلة الدراسة في فترة إعدادي، وحبيت في بنها لما كنت بنزل إجازات من السعودية إلى بنها، وكان ليا قصص حب في المصيف.. حبيت بنت الجيران ومن منطقتي في بنها، وأنا في ثانوي، ودي القصة اللى كانت بجد شوية.

وتألق أحمد حلمي في فيلم واحد تاني وتدور أحداث الفيلم حول موظف يعمل أخصائي اجتماعي في مصلحة السجون، يكتشف بعد مقابلة مع زملاء قدامى فشله وفقدانه للشغف في الحياة، فيلجأ إلى اختراع يُعيد له الشغف من جديد، ولكن تنحرف الأمور بشكل غير متوقع، وشارك في بطولة الفيلم عدد كبير من النجوم والنجمات، منهم: أحمد حلمي، روبي، سيد رجب، عمرو عبد الجليل، نسرين أمين، نور إيهاب، وغيرهم، والفيلم من تأليف هيثم دبور، وإخراج محمد شاكر خضير.

↩️ التفاصيل من المصدر - اضغط هنا